Nya resurser för fler affärer! 

 In Nyhet

Från och med årsskiftet kliver entreprenören Fredrik Myhr in som ny platschef och knyter samtidigt de två skidstjärnorna Viktor Thorn och Torstein Stenersen till området. Uppdraget är att fortsätta vidareutveckla det arbete som tagit fart på plats vid Mid Sweden 365 där antalet besökare har ökat för andra året i rad.

Fredrik Myhr har redan under sommaren funnits på plats och både skapat nya upplevelser och börjat förbereda för nästkommande år med påbörjad MTB-bana, badplats samt aktivitetsutrymme uppe på berget vilket möjliggjorts genom extern finansiering. När tidigare sportchef Jerry Ahrlin i slutet av sommaren gick vidare till andra uppdrag möjliggjordes rekryteringen av Fredrik och ett utvecklat uppdrag.

”Sedan jag kom hit första gången i våras har jag bara velat göra verklighet av alla idéer som området väcker, men också vidareutveckla den kärnprodukt som finns. Att skapa en plats där vi använder både berget, skogen och sjön inspirerar mig verkligen” säger Fredrik Myhr, som från årsskiftet är ny platschef vid Mid Sweden 365.

Viktor Thorn och Torstein Stenersen startade tidigare i år sitt gemensamma bolag ST Event och har under året arrangerat en stor rad framgångsrika evenemang och samarbeten runtom i landet. Nu startar de upp samma arbete med Mid Sweden 365 i fokus.

”Hela mitt liv har jag sökt utmaningar via idrotten. Nu skall det bli superkul att få vara med och utveckla skidtunneln i Gällö till det självklara utflyktsmålet för företag, barnfamiljer och alla som vill uppleva det lilla extra” berättar Torstein Stenersen som redan plockat intresserade partners till platsen.

”Det finns verkligen en fantastisk potential på denna plats, vi har redan tjuvstartat och haft besök av elskotrar i tunneln och det har även visats intresse på såväl event som lägerverksamhet vilket vi nu satsar vidare på för att få på plats” berättar Viktor Thorn.

Under 20/21 har MidSweden 365 arbetat hårt för att möta de utmaningar som pandemin inneburit och tagit tillfället i akt att utveckla nya reseanledningar samt breddat utbudet. För att kunna fortsätta den positiva trenden där man jämfört med 2019 dubblat besöksantalet under flera månader så har man inför 2022 skapat förutsättningar för att sänka kostnader och istället kunna satsa för att generera fler intäkter vilket är avgörande för bolaget.

”Sedan den 1 december är skidtunneln stängd för allmän åkning under vintern vilket också innebär besparing på en rad andra kostnader som följer med. Samtidigt har vi nu lyckats knyta till oss starka resurser för att öka försäljningen och bygga vidare på både nya och redan etablerade samarbeten, avslutar Karin Gydemo Grahnlöf, ordförande i bolaget.

Som viktiga delar i områdets fortsatta utveckling öppnades en höghöjdsbana i augusti månad vilket under sensommaren attraherade helt nya besökare i området. En detaljplan för att möjliggöra boende på platsen har under hösten varit ute på samråd och arbetas nu igenom för att kunna ta nästa viktiga steg i den processen.

Information: Karin Gydemo Grahnlöf, Ordförande, 070-6053767